Skip to content

Om het werk effectief te organiseren, is het van cruciaal belang om taken op de juiste manier toe te wijzen aan medewerkers. Dit betekent dat rekening moet worden gehouden met factoren zoals individuele vaardigheden, ervaring en prioriteiten. Steeds vaker zien we ook een combinatie van rollen en taken waarmee flexibiliteit ontstaat.

Taaktoedeling

Door taken op een evenwichtige en passende manier toe te wijzen, kunnen medewerkers hun vaardigheden optimaal benutten en kan er een gevoel van voldoening ontstaan. Rolopvattingen, rolvastheid en rolduidelijkheid zijn belangrijke aspecten bij het realiseren van een succesvolle taaktoedeling.

Met als uitkomst Taakzuiverheid en daarmee een optimale inzet van alle betrokkenen binnen een functiefamilie. Het begrip gelijkluidende functie is hierbij het sleutelwoord van waaruit optimalisatie van taaktoedeling en daarmee taakzuiverheid vorm en inhoud krijgt.

Wil je meer weten hierover?

Neem contact op met één van onze HR-Versnellers Consultants en/of HR-specialisten op dit expertisegebied.

Jan

Jan Hendriks mld mba mhcm

Algemeen directeur & Senior Accountmanager
  • Organiseren van Werk, Leren en Innoveren
  • Organiseren van Leren en Innoveren
  • Organiseren van Werk en Innoveren
  • Organiseren van Werk en Leren
  • Organiseren van Leren
  • Organiseren van Innoveren