Skip to content

Een essentieel aspect bij het organiseren van werk is het definiëren van duidelijke rollen en taken binnen een zorgorganisatie.

Het is belangrijk dat elke werknemer weet wat er precies van hen wordt verwacht en hoe hun taken zich verhouden tot de bredere doelen van de organisatie. Door heldere rollen en taken te definiëren, kan de productiviteit worden verhoogd en kunnen misverstanden of overlappingen worden voorkomen. Het bestaande functiehuis kan met de benadering van rollen en taken in beweging worden gebracht waarbij het statische karakter van het functiehuis kan worden veranderd in de richting van een meer dynamisch functiehuis. Tevens kan actief worden ingespeeld op het benutten van talenten. Talentsturing doet daarmee zijn intrede binnen de zorgorganisatie.

Wil je meer weten hierover?

Neem contact op met één van onze HR-Versnellers Consultants en/of HR-specialisten op dit expertisegebied.

Jan

Jan Hendriks mld mba mhcm

Algemeen directeur & Senior Accountmanager
  • Organiseren van Werk, Leren en Innoveren
  • Organiseren van Leren en Innoveren
  • Organiseren van Werk en Innoveren
  • Organiseren van Werk en Leren
  • Organiseren van Leren
  • Organiseren van Innoveren